Švicarski prehrambeni velikan Nestle je pod velikim pritiskom povečanja stroškov, zaradi česar je sprejel odločitev o zaprtju in prodaji dveh svojih proizvodnih obratov v Nemčiji. Ta poteza bo vplivala na približno 230 zaposlenih ter proizvodnjo priljubljenih blagovnih znamk Maggi in Thomy. Zaprtje tovarne v Neussu, blizu Düsseldorfa, naj bi se zgodilo do sredine leta 2026, medtem ko bo obrat v Conowu prodan, so sporočili iz sedeža podjetja v Frankfurtu.

Razlogi za zaprtje in premik proizvodnje

Podjetje pojasnjuje, da so razlogi za zaprtje predvsem naraščajoči stroški in vse večja cenovna občutljivost kupcev, kar je privedlo do presežnih zmogljivosti. Nestle se bo posvetoval s svetom delavcev o možnih rešitvah, vključno z možnostjo nadaljnjega usposabljanja delavcev in delne upokojitve.

Prestrukturiranje proizvodnje

V tovarni v Neussu, kjer je zaposlenih okoli 145 ljudi, Nestle proizvaja jedilno olje, majonezo in gorčico znamke Thomy. Podjetje načrtuje, da bo polnjenje olja izvedlo z zunanjim izvajalcem, medtem ko se bo proizvodnja steklenic in plastenk preselila v druge evropske države. Proizvodnjo tub za gorčico in majonezo bodo preselili blizu Münstra, kar bo tam ustvarilo 30 novih delovnih mest, ki jih bodo ponudili obstoječim zaposlenim iz Neussa.

Prodaja tovarne v Conowu

Proizvodnja v tovarni v Conowu, kjer je zaposlenih 80 ljudi, bo zaključena v začetku leta 2026. Proizvodnja izdelkov Maggi bo prav tako preseljena v druge evropske države in trenutno potekajo pogovori z drugim nemškim podjetjem za prevzem te lokacije.

Odzivi sindikata in širši vpliv

Odločitev o zaprtju je naletela na ostre kritike s strani sindikata zaposlenih NGG. Vodja sindikata Guido Zeitler je potezo označil kot “pohlep po dobičku na račun zaposlenih”. Nestle v Nemčiji zaposluje okoli 6700 ljudi, zvišanje cen pa je bilo del strategije za prenašanje povečanih stroškov surovin na kupce. Zaradi inflacije potrošniki vse bolj posegajo po cenejših znamkah.

Odločitev Nestleja za zapiranje in prodajo tovarn je jasen pokazatelj, kako globalni pritiski na stroške in potrošniške navade vplivajo na poslovne strategije velikih koncernov. Poleg finančnih razlogov, je za podjetje pomembno tudi prilagoditev tržnim razmeram in ohranjanje konkurenčnosti na evropskem trgu.

 

Spletno uredništvo