Ljubljanica, nekoč znana predvsem kot turistična atrakcija, bo kmalu postala pomembna prometna žila Ljubljane. Mestna občina Ljubljana namerava do leta 2030 uvesti električne rečne trajekte kot del javnega potniškega prometa, skupaj z vzpostavitvijo dveh parkirišč “Park and Sail”.
Ambiciozni načrti za podnebno nevtralnost
Ljubljana se je pridružila projektu NetZeroCities z namenom dosegati podnebno nevtralnost do leta 2030. V okviru tega projekta načrtujejo investicije v višini 8 milijard evrov, ki vključujejo različne ukrepe za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov. Med temi ukrepi je tudi uvedba rečnega javnega prevoza, za kar je občina prejela priznanje Evropske komisije.
Prednosti novega prometnega sistema
Uvedba rečnega potniškega prometa vključuje nakup 12 električnih trajektov, ki bodo omogočali prevoz potnikov po Ljubljanici. Poleg tega bodo razvili potrebno infrastrukturo, vključno z električnimi polnilnimi postajami za trajekte ter rešitvami za shranjevanje energije v baterijah. Krožna pot, ki bo obsegala mestno jedro, bo dolga približno 12 kilometrov.
Inovativni koncept “Park and Sail”
Nova koncepta parkirišč “Park and Sail” bosta omogočila parkiranje do 800 avtomobilov v bližini Ljubljanice, kar bo potnikom olajšalo prehod na rečni prevoz. Natančna lokacija teh parkirišč še ni znana, vendar bo njihova postavitev ključna za uspešno delovanje novega prometnega sistema.
Prihodnost rečnega potniškega prometa
Uvedba rečnega potniškega prometa je le del širšega načrta Ljubljane za izboljšanje mestne infrastrukture in zmanjšanje vpliva na okolje. Ta inovativna rešitev ne bo zgolj olajšala vsakodnevnega potovanja po mestu, temveč bo prispevala tudi k ohranjanju naravnega okolja in zmanjšanju prometnih zastojev.
Uživajte v potovanju po Ljubljani na nov način – kmalu tudi vi po Ljubljanici!
Spletno uredništvo