Na Hrvaškem je nedavno zaokrožila fotografija, posneta na trajektu Jadrolinije, ki je sprožila plaz odzivov na družbenih omrežjih. Na trajektni liniji Šolta – Split je potnica za plastenko priljubljene pijače Cedevita plačala kar 6,90 evra, kar je med uporabniki povzročilo burno razpravo. Nekateri so dogodek izkoristili za šalo, drugi pa so opozorili na širše dogajanje v Jadroliniji, ki je v zadnjem obdobju zaznamovana s tragičnimi incidenti.
Komentarji na spletu so hitro postali vir različnih mnenj. “Očitno zbirajo denar za popravilo klančin,” je cinično pripomnil eden od uporabnikov, medtem ko je drugi izrazil dvom z vprašanjem: “Je to nov rekord?”. Številni so ob tem svetovali previdnost pri nakupih na trajektih, saj cene pijač in prigrizkov pogosto močno presegajo cene v trgovinah. Cedevita, ki v trgovinah stane okoli enega evra, je tako postala simbol pretirane cenovne politike na hrvaških turističnih destinacijah.
Visoke cene so sicer že dlje časa tema pogovorov med turisti in domačini, vendar pa zaskrbljenost zaradi varnosti v Jadroliniji prevladuje nad nezadovoljstvom glede cen. Še posebej po nedavni tragični nesreči na trajektu “Lastovo”, kjer so zaradi tehnične okvare klančine umrle tri osebe. Dogodek je sprožil javno razpravo o varnostnih standardih in vzdrževanju trajektov, kar je postavilo Jadrolinijo v središče pozornosti ne le potnikov, ampak tudi politike.
Hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo, Oleg Butković, je v izjavi za medije poudaril, da mora neodvisna preiskava ugotoviti vse okoliščine nesreče. “Ključno je, da dobimo odgovore na vprašanja, ki vznemirjajo javnost. Preučiti moramo, ali bi se tej tragediji lahko izognili in kaj je treba storiti, da se kaj takega ne ponovi,” je dejal. Obenem pa je priznal, da je prišlo tudi do dodatnih incidentov z okvarami klančin, kar še dodatno povečuje potrebo po izboljšanju vzdrževalnih praks v Jadroliniji.
Kritike, da hrvaška politika ne ukrepa dovolj odločno, so vse glasnejše. Kljub tragediji je do zdaj odstopil le tehnični direktor Jadrolinije, medtem ko premier Andrej Plenković ne vidi potrebe po odločitvah na najvišji ravni, čeprav mnogi menijo, da bi moral nekdo prevzeti odgovornost. Plenković je pojasnil, da imajo trajekti na Hrvaškem vsak dan 600 odhodov in prihodov, zato ni mogoče pričakovati, da bi vodstvo imelo popoln nadzor nad vsakim vozilom. Poleg tega je izpostavil, da gre za prvi takšen incident v 77-letni zgodovini podjetja, ki je sicer pomemben del hrvaškega turizma.
Kljub zagotovilom oblasti ostajajo potniki in javnost zaskrbljeni. Varnostni standardi in upravljanje v Jadroliniji so zdaj pod drobnogledom, še posebej, ker trajekte pogosto uporabljajo tudi številni slovenski turisti. Vprašanje, ali bo ob tej tragediji končno prišlo do resnih sprememb, še vedno ostaja odprto.
Spletno uredništvo