Zaskrbljujoče statistike kažejo, da se letos v vrhuncu turistične sezone veliko število luksuznih nastanitev na Hrvaškem sooča s pomanjkanjem gostov. Podatki, ki jih je na družbenem omrežju LinkedIn delil Zoran Pejović, izvršni direktor za poslovno preobrazbo pri Lošinj Hotels & Villas, razkrivajo, da v Istri sameva 467 večjih hiš z bazeni, v Dalmaciji 405, v Kvarnerju pa 387 takšnih luksuznih objektov. Skupaj to pomeni kar 1259 praznih hiš z bazeni in skoraj 5000 razpoložljivih sob.
Pejović opozarja, da tako velikega števila praznih apartmajev na vrhuncu sezone še ni bilo. Portal Express dodaja, da je situacija zaskrbljujoča, saj je letos število nezasedenih luksuznih nastanitev še višje kot prejšnje leto, ki je že služilo kot opozorilo.
Med 27. julijem in 3. avgustom je bilo opaziti izjemno število prostih hiš z bazeni, primernih za šest ali več oseb. Če bi te podatke pretvorili v hotelske kapacitete, bi to ustrezalo 25 hotelom s po 200 sobami, kar pomeni, da bi bilo eno največjih hotelskih podjetij na Hrvaškem v vrhuncu poletne sezone popolnoma izpraznjeno. Pejović poudarja, da zasebni lastniki nimajo enakih orodij in znanja kot hotelski menedžerji, zato so prisiljeni zniževati cene in iskati podaljšanja posojil pri bankah, kar ni trajnostna strategija.
Razlogi za to situacijo so večplastni. Slobodna Dalmacija poroča, da so v preteklih letih festivali, kot je Ultra v Splitu, povsem zapolnili kapacitete, letos pa je bilo tri dni pred festivalom še vedno praznih več kot 650 objektov. Visoke cene in povečanje števila ponudb igrajo pomembno vlogo pri zmanjšanem povpraševanju. V Dalmaciji je bilo za izbrano obdobje za štiričlansko družino na voljo 1985 namestitvenih enot.
Na Hrvaškem je trenutno registriranih skoraj 440.000 apartmajev s skupno 1,2 milijona postelj, kar predstavlja več kot 30-odstotno povečanje v zadnjih desetih letih. To močno povečanje ponudbe v kombinaciji z visokimi cenami in drugimi dejavniki vodi do presežka kapacitet, ki jih turisti ne morejo ali nočejo zapolniti.
Pejović zaključuje, da se je potrebno soočiti z realnostjo in poiskati nove strategije za privabljanje gostov ter prilagoditev trenutnim tržnim razmeram, sicer se bodo težave v turizmu še poglobile.
Spletno uredništvo