V Ljubljani se 13. marca obeta obravnava novega zakona o gostinstvu, ki prinaša ključne spremembe za gostince po vsej Sloveniji. Ta zakon bo vplival na kratkotrajne najeme in gostinske dejavnosti, saj predvideva povečanje kakovosti storitev s strokovno kategorizacijo, sprostitev urejanja obratovalnega časa in obvezno ponujanje brezplačne pitne vode gostom.
Glavni cilj nove ureditve je zmanjšanje administrativnih bremen in izboljšanje kakovosti storitev za goste.
Državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, Matevž Frangež, ter generalna direktorica za turizem, Dubravka Kalin, sta poudarila, da se gostinstvo v Sloveniji sooča s pomanjkanjem kadra. Novi zakon predvideva odpravo obvezne prijave rednega obratovalnega časa, kar bo gostincem olajšalo poslovanje. Gostinski obrati bodo lahko prilagajali svoj delovni čas glede na potrebe, zlasti med prazniki, brez potrebe po soglasju lokalnih oblasti.
Na področju kakovosti zakon uvaja zunanje ocenjevalce za štiri- in petzvezdične hotele, kar bo zagotovilo neodvisno ocenjevanje kakovosti storitev. Poleg tega bo vpeljana nova kakovostna kategorija za turistične kmetije, poimenovana “5 jabolk”. S tem se izboljšuje standard turističnih storitev in izobraževanje ocenjevalcev, ki morajo opraviti strokovni izpit.
Brezplačna pitna voda za goste
Pomembna novost je tudi obveznost ponujanja brezplačne pitne vode v gostinskih obratih, priključenih na javno vodovodno omrežje. To bo promoviralo Slovenijo kot destinacijo s čisto pitno vodo in podprlo trajnostni turizem. Pobudo za to spremembo je dala Zveza potrošnikov Slovenije, ki je lani organizirala kampanjo za brezplačno pitno vodo.
Zakon prinaša številne prednosti za gostinstvo v Sloveniji, saj zmanjšuje birokratske ovire in dviguje kakovost storitev. Gostinci bodo imeli večjo fleksibilnost pri operativnem času, gosti pa bodo deležni višje kakovosti storitev in brezplačne pitne vode.