Nova omejitev hitrosti na Dunajski cesti: Gre za večjo varnost udeležencev?

0

Na Dunajski cesti v Črnučah bo kmalu začela veljati nova omejitev hitrosti, ki bo s sedanjih 50 kilometrov na uro znižana na 40 kilometrov na uro. Ta sprememba je posledica peticije občanov, ki so jo lansko jesen predali ljubljanskemu županu Zoranu Jankoviću. Župan je potrdil, da bodo do konca tega meseca zaključili priprave na uveljavitev nove omejitve, kar vključuje ustrezno oznako ceste in postavitev ležečih policajev.

Zakaj znižanje hitrosti?

Pobuda za znižanje hitrosti izhaja iz skrbi občanov za varnost kolesarjev in pešcev, saj trenutna kolesarska infrastruktura ni ustrezno ločena od cestnega prometa. Peticija, ki jo je podpisalo tisoč prebivalcev, je bila skupaj z akcijskim načrtom, ki ga je pripravila Četrtna skupnost Črnuče, predana županu. Študija v načrtu kaže, da bi zmanjšanje hitrosti minimalno vplivalo na potovalni čas, a bistveno povečalo varnost.

Odzivi in podpora

Župan Janković je ob prejemu peticije napovedal, da se bodo ukrepi začeli izvajati marca, kar je navdušilo Mateja Praprotnika, kolesarskega župana in člana sveta staršev OŠ Maksa Pečarja. Praprotnik, pobudnik peticije, je poudaril pomen takih sprememb za izboljšanje varnosti in napovedal nadaljevanje podobnih akcij v prihodnosti. “Umirjanje prometa je trend, ki ga vidimo v mnogih mestih po Evropi,” je dejal.

Poglobljeni pogledi na prometne ukrepe

Mestni svetnik Jasmin Feratović iz Piratske stranke Slovenije je občino povprašal o morebitnih študijah glede koristi znižanja hitrosti v Ljubljani. Svetnik je izpostavil težave z gostim prometom in zastoje, ki jih povzročajo avtomobili, ki vstopajo v mesto. Feratović meni, da bi znižanje hitrosti lahko pomagalo pri reševanju teh problemov.

Simon Koblar, urbanistični inštitut: “Omejitev hitrosti v mestih je zelo smiseln ukrep, saj povečuje prometno varnost in zmanjšuje hrup. Hitrost vožnje in pretočnost nista neposredno povezani.”

Prometni strokovnjak Simon Koblar iz urbanističnega inštituta je pojasnil, da višje hitrosti ne prinašajo nujno večje pretočnosti, saj so le-te omejene s križišči in varnostnimi razdaljami med vozili. Poudaril je, da je omejitev hitrosti ključnega pomena za varnost in boljšo kakovost življenja v mestih.

Spremembe na Dunajski cesti so del širših prizadevanj ljubljanske občine za zmanjšanje emisij in povečanje varnosti. V prihodnosti naj bi podobne omejitve uvedli tudi na drugih cestah, ki niso glavne prometnice. V tem kontekstu je Ljubljana sledila primerom drugih evropskih mest, kot je Bologna, kjer so omejili hitrost na večini cest na 30 kilometrov na uro.

 

Spletno uredništvo Naša Ljubljana