Mestna občina Maribor je razkrila načrte za postavitev radarjev na enajstih lokacijah v mestu, da bi povečala nadzor nad hitrostjo in izboljšala prometno varnost. Župan Saša Arsenovič je po ponovnem odprtju Glavnega mostu, kjer so uvedli omejitev hitrosti na 30 km/h, napovedal strožji nadzor prometa. Zdaj je iz gradiva za mestni svet razvidno, kje bodo postavljeni radarji.
Prve lokacije za radarje
Na podlagi študije Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru, je občina določila dvajset kritičnih odsekov. V prvi fazi bodo radarji nameščeni na enajstih točkah, med njimi so:
- Streliška cesta – pri trgovini Tuš ali krožišču z Ljubljansko ulico
- Titova cesta – pri Europarku v smeri proti središču mesta
- Čufarjeva cesta – pri križišču z Malečniškim mostom
- Gosposvetska cesta – pri križiščih z Vrbansko cesto, Kosarjevo ulico in pri gostilni Baščaršija
- Krekova ulica – pri križišču z Ulico heroja Tomšiča
- Lackova cesta – med Ulico Na griču in Studenško ulico
- Na Poljanah – pri križišču z Groharjevo ulico
- Oreško nabrežje – pri križiščih z Industrijsko ali Plinarniško ulico
- Strossmayerjeva ulica – pri križišču z Gregorčičevo ulico
- Ulica heroja Nandeta – pri križišču z Roško ulico
- Ulica Pariške komune – pri križišču s Framsko ulico
Alternativni ukrepi za prometno umirjanje
Na nekaterih prometno obremenjenih cestah, kot so Partizanska in Pobreška cesta, radarjev ne bodo postavili. Namesto tega bodo uporabili druge ukrepe, kot so prikazovalniki hitrosti “Vi vozite” in semaforji z detektorji hitrosti. Na Maistrovi ulici, kjer so že uvedeni ukrepi za umirjanje prometa, radarjev prav tako ne bo.
Dodatne lokacije zaradi preseganja hitrosti
Študija je razkrila še štiri dodatne lokacije, kjer so meritve hitrosti pokazale velike presežke dovoljenih vrednosti:
- Gorkega ulica
- Ljubljanska ulica pri šoli
- Vrbanska cesta pri prehodu za pešce v bližini hišne številke 47
- Kopitarjeva ulica pri križišču z Dominkuševo ulico
Poudarek na varnosti ranljivih udeležencev
Občina poudarja, da je cilj postavitve radarjev predvsem preventiven in ne represiven. Namen je zaščititi ranljive udeležence, kot so pešci, kolesarji, otroci in starejši, ter spodbuditi voznike k spoštovanju omejitev hitrosti. Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu bo razpravljal o nadaljnjih ukrepih in morebitnih novih lokacijah radarjev.
Spletno uredništvo Toti Maribor