Evropa bi se lahko v nekaj letih soočila z osupljivim primanjkljajem voznikov tovornjakov, ki bi lahko dosegel število prebivalcev celotne Slovenije. Do leta 2027 naj bi primanjkovalo kar 745.000 voznikov, kar predstavlja skoraj petino vseh potrebnih kadrov v tem sektorju. Kaj so glavni razlogi za pomanjkanje kadra in zakaj mladi ne kažejo interesa za ta poklic?

Starajoča se delovna sila in manko mladih

Eden ključnih dejavnikov, ki prispeva k pomanjkanju voznikov tovornjakov, je staranje obstoječe delovne sile. Večina trenutnih voznikov se približuje upokojitveni starosti, medtem ko mladi ne izkazujejo zanimanja za vstop v ta poklic. Podatki kažejo, da je povprečna starost voznika tovornjaka v Evropi že zdaj visoka, kar pomeni, da bo primanjkljaj v prihodnjih letih le še večji.

Dejavniki, ki odvrnejo mlade

Poklic voznika tovornjaka se sooča z več izzivi, ki mlade odvrnejo od tega, da bi se odločili za to kariero. Med najpogosteje omenjenimi so dolgi delovni časi, stresni pogoji dela in pogosto nezadostno plačilo. Poleg tega se mnogi mladi izogibajo poklicem, ki zahtevajo daljšo odsotnost od doma, kar je v tem primeru pogost pojav.

Finančni in delovni pogoji

Čeprav so nekateri prevozniki začeli zviševati plače, to ni dovolj, da bi privabili nov kader. Mladi iščejo več kot le finančno kompenzacijo; iščejo boljše delovne pogoje, kot so boljši urniki in večja stabilnost zaposlitve. Primeri iz drugih panog kažejo, da izboljšanje teh pogojev lahko privede do večjega zanimanja za poklic.

Pomen poklica za gospodarstvo

Transportna industrija je hrbtenica gospodarstva, saj omogoča pretok blaga po celotnem kontinentu. Pomanjkanje voznikov tovornjakov lahko zato povzroči resne motnje v dobavnih verigah, kar bi lahko imelo daljnosežne posledice za evropsko gospodarstvo. Brez ustreznega ukrepanja se lahko soočimo z večjimi zamudami in višjimi stroški transporta.

Možne rešitve

Rešitev problema pomanjkanja voznikov tovornjakov zahteva celovit pristop. Poleg izboljšanja delovnih pogojev in plač je potrebno vlagati v izobraževalne programe, ki bodo mlade pritegnili v ta poklic. Prav tako bi lahko uvajanje novih tehnologij, kot so avtonomna vozila, dolgoročno pripomoglo k zmanjšanju potrebe po človeških voznikih.

Da bi se izognili prihodnjim težavam, je nujno, da se države članice EU in podjetja združijo in naslovijo te izzive pravočasno. Le tako lahko zagotovimo stabilno in učinkovito transportno industrijo v prihodnosti.

 

Spletno uredništvo