V osrčju Maribora se je pričela dolgo pričakovana gradnja zahodne obvoznice, ki bo razbremenila mestno središče in izboljšala prometne povezave. Alenka Bratušek, ministrica za infrastrukturo, ter podžupan Gregor Reichenberg sta na simboličnem dogodku delavcem predala ključe delovnih strojev, s čimer so uradno začeli dela.
Prva faza gradnje, ki vključuje okoli 400 metrov nove ceste z dvema krožiščema, nadvozom, protihrupnimi ograjami ter prestavitvijo potoka in komunalnih vodov, se bo odvijala v dveh delih. Rok za dokončanje prvega dela je 572 dni, celotna prva etapa pa naj bi bila dokončana v 900 dneh. Vrednost projekta znaša nekaj manj kot 20 milijonov evrov, pri čemer Mestna občina Maribor prispeva 2,4 milijona evrov, preostanek pa zagotavlja država.
“Po dolgih letih, da ne bom rekla kar desetletjih, se bo tudi dejansko tukaj v naravi začela graditi zahodna obvoznica Maribor,” je dejala Alenka Bratušek ob predaji ključev delovnim ekipam.
Priprave na naslednje etape
Občina in država računata, da bo v času gradnje prvega dela pridobljeno tudi gradbeno dovoljenje za nadaljevanje del na naslednjem odseku. Vlada je že potrdila državni prostorski načrt za drugo in tretjo etapo obvoznice, kar pomeni, da se dokumentacija za naslednje faze že pripravlja.
Širša infrastrukturna slika
Poleg zahodne obvoznice potekajo še drugi pomembni infrastrukturni projekti na širšem območju Maribora. Med njimi je projekt obnove državne ceste Bresternica–Gaj, ki je tik pred razpisom za izvajalca. Prav tako se dopolnjuje projektna dokumentacija za malečniški most, ki ga upravlja država, in pripravlja se razpis za podvoz Ledina.
“Vse to dokazuje, da vlada ne le, da ni pozabila na Maribor, ampak se dobro zaveda njegovega pomena kot drugega največjega mesta v Sloveniji,” je poudarila Bratušek.
Nov zagon za razvoj Maribora
Podžupan Gregor Reichenberg je poudaril pomen začetka gradnje za razvoj mesta:
“Mesto Maribor s tem pridobiva energijo, ki kaže na velik posluh odločevalcev. Zahvala gre vsem, ki so pripeljali ta vlak do točke, da lahko danes simbolno odpremo gradbišče.”
Izvajalci ocenjujejo, da bo zaradi gradnje promet nekoliko povečan, vendar večjih motenj ne pričakujejo, saj trasa poteka zunaj obstoječih prometnic.
Spletno uredništvo Toti Maribor










