V Sloveniji se je uspešno zaključila pomembna faza projekta drugi tir, saj so na odseku med Črnim Kalom in Koprom dokončali glavna gradbena dela. Sledijo železniška dela, ki vključujejo polaganje tirnic in ureditev spremljajoče infrastrukture. Projekt je v teku že od marca 2021, ko je bila podpisana pogodba s konzorcijem družb Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin. Kljub izzivom, kot so bila epidemija covida-19 in spremenjene geopolitične razmere, ki so vplivale na gradbeništvo, je projekt še vedno v skladu s finančnimi načrti. Zaključek gradbenih del je načrtovan za leto 2026.
Na tem odseku so zaključili pet predorov, dva viadukta in odprto traso, kar predstavlja pomemben mejnik pri izgradnji sodobne železniške povezave med Divačo in Koprom. Predori so bili zgrajeni z novo avstrijsko metodo, med drugim so izkopali 11,6 kilometra predorskih cevi. Predor Škofije je opremljen tudi s servisno cevjo. Viadukta Vinjan in Gabrovica skupaj merita 1040 metrov.
Izzivi in uspehi
Med gradnjo so se soočali s številnimi izzivi, kot so epidemiološke razmere in dvig cen gradbenih materialov. Kljub temu projekt ostaja znotraj predvidenih finančnih okvirov, ki presegajo milijardo evrov. Generalni direktor 2TDK Matej Oset je poudaril, da zaključek gradbenih del dokazuje, da lahko tudi najzahtevnejše infrastrukturne projekte vodijo uspešno, če so prisotni jasna vizija, strokovnost in dobro sodelovanje vseh deležnikov.
Evropska sredstva in prihodnost
Direktor 2TDK Marko Brezigar je poudaril, da so s pravočasno izvedbo projektov uspešno počrpali 80 milijonov evrov nepovratnih kohezijskih evropskih sredstev. Pri tem je izpostavil, da je kakovostna izvedba, varnost pri delu in transparentno upravljanje projekta ključnega pomena za projekt, ki je strateško pomemben za Slovenijo in širšo regijo.
Zaključek glavnih gradbenih del je ključnega pomena, saj omogoča nadaljevanje projekta v skladu s časovnim načrtom. V prihodnosti načrtujejo tudi vzpostavitev dvotirnosti proge med Koprom in Divačo, kar naj bi se zgodilo do leta 2030.
Z zaključkom glavnih gradbenih del na drugem tiru med Črnim Kalom in Koprom Slovenija dokazuje svojo zmožnost uspešnega vodenja velikih infrastrukturnih projektov, kar prinaša pomembne koristi na področju prometne povezljivosti in gospodarskega razvoja.
Spletno uredništvo Naša Primorska










