Letalski prevozniki, ki odpovedo let, morajo potnikom povrniti stroške vozovnic v sedmih dneh po zahtevi za povračilo. Vendar pa spletne potovalne agencije zdaj obljubljajo, da bodo povračila izvedena v 14 dneh. Ta dogovor, sklenjen po dialogu z Evropsko komisijo in organi za varstvo potrošnikov, izboljšuje varstvo potrošnikov in skladnost platform z zakonodajo EU.
Več spletnih potovalnih agencij, vključno z družbama Expedia in Lastminute.com, se je zavezalo, da bodo potrošnikom zagotovile povračilo stroškov odpovedanih letov v 14 dneh. Družba Lastminute.com bo večino zavez začela izvajati 1. julija, popolnoma pa do 1. septembra. Expedia pa je že prilagodila svoje prakse tem zavezam.
Dodatno so zaveze sprejele tudi družbe Edreams Odigeo, Etraveli Group in Kiwi.com, kar pomeni, da je pet glavnih spletnih potovalnih agencij v Evropi sedaj zavezano k hitrejšemu povračilu stroškov.
Nadzor in izvajanje zavez
Mreža organov za varstvo potrošnikov bo budno spremljala, ali agenciji Expedia in Lastminute.com izpolnjujeta svoje zaveze v dogovorjenem roku. Prav tako bo spremljala izvajanje zavez družb Edreams Odigeo, Etraveli Group in Kiwi.com ter si prizadevala, da bi zaveze sprejele tudi druge spletne potovalne agencije.
Pravice potnikov po EU
V skladu s pravicami potnikov EU morajo letalski prevozniki, ki odpovedo let, povrniti stroške vozovnic v sedmih dneh po zahtevi potnika. Ker pa so vozovnice pogosto kupljene prek posrednikov, je bilo potrebno vzpostaviti sistem, ki zagotavlja hitro povračilo tudi v teh primerih. Dogovor iz leta 2023 tako predpisuje, da kupci, ki so vozovnice kupili prek posrednikov, povračilo prejemajo v največ 14 dneh.
Perspektive za prihodnost
Evropska komisija meni, da ta dogovor prispeva k ustvarjanju poštenih konkurenčnih pogojev v sektorju potovalnih letalskih prevoznikov. S tem se izboljšuje izkušnja potrošnikov, saj so obveščeni o svojih pravicah in imajo zagotovljeno hitro povračilo v primeru odpovedi letov.
“S tem je skupno pet glavnih spletnih potovalnih agencij sprejelo enake zaveze,” so poudarili v Bruslju.
Pričakuje se, da bodo te zaveze spodbudile tudi druge spletne potovalne agencije k sprejemanju podobnih praks, kar bo prineslo večjo preglednost in učinkovitost v procesu povračila stroškov odpovedanih letov.
Spletno uredništvo Naša Ljubljana.










