V zadnjem preobratu se ladja Laho, edina potniška ladja pod slovensko zastavo, sooča z novimi zapleti, ki preprečujejo njeno vrnitev v slovenske vode. Po tem, ko je bila ladja že na poti v puljski Uljanik za razrez, jo je rešil Gašpar Gašpar Mišič, vendar se sedaj zaradi pomanjkljive dokumentacije ne more vrniti v Slovenijo. Njeno plovno dovoljenje bo kmalu poteklo, medtem ko je odločitev koprskega mestnega sveta o njenem privezovanju v koprskem mandraču odložena. Mišič pa kljub temu ostaja odločen v svojih prizadevanjih.
Sprva obsojena na razrez, je ladja Laho našla svojega rešitelja v Gašparju Gašparju Mišiču, ki v njej vidi priložnost za muzej pomorstva. “Želim ohraniti njeno originalno kovičenje, saj je to bistvo zgodbe. Ta 122-letna lepotica čaka v Puli,” je dejal Mišič. Vendar se načrti zapletajo, saj je plovno dovoljenje omejeno, kar pomeni, da bi se ladja ob vrnitvi v Slovenijo znašla v prekršku.
“Brez potrebnih spričeval ladja ne sme pluti. Tudi če je privezana, so spričevala o varnosti plovbe nujna,” je pojasnil Jadran Klinec, direktor Uprave za pomorstvo RS.
Alternativni načrti in ovire
Mišič razmišlja o preurejanju ladje v muzej v tujini, bodisi v Italiji ali na Hrvaškem, preden bi jo pripeljal nazaj v Slovenijo. “Ladjo bom dal v dok, da jo popravimo in uredimo na suhem, kot se spodobi,” je povedal. Kljub temu se sooča z obtožbami, da Uprava za pomorstvo ovira prizadevanja za rešitev ladje, kar pa uradni organi zavračajo, saj se zgolj držijo mednarodnih pravil.
“To ni vprašanje naše volje. Mednarodna zakonodaja za ladje je enaka povsod po svetu,” so pojasnili na Upravi za pomorstvo.
Politične ovire in finančni izzivi
Dodatna ovira je odločitev koprskega mestnega sveta, ki ni želel glasovati o trajni postavitvi ladje v koprskem mandraču. Mišič upa, da bo na izredni seji projekt prejel podporo, v nasprotnem primeru pa bo iskal podporo pri drugih obalnih občinah. Dodaten zaplet so tudi finančni stroški, vendar Mišič ostaja odločen: “Ne zanima me, koliko bo stala obnova. Lahko bo milijon ali dva, vendar bom ladjo rešil.”
Ladja Laho ostaja simbol upanja in vztrajnosti, saj se njen rešitelj ne namerava vdati pred težavami, ki so se pojavile na poti do njene prenove in ohranitve kot pomorski muzej. Medtem ko se Mišič bori z birokracijo in finančnimi izzivi, ostaja odločnost ključna za prihodnost te zgodovinske ladje.
Spletno uredništvo Naša Primorska










