Nemški kancler Merz proti prepovedi avtomobilov z notranjim zgorevanjem

0

Friedrich Merz, nemški kancler, je naznanil, da bo storil vse, kar je v njegovi moči, da prepreči uveljavitev prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem po letu 2035. Čeprav se strinja z evropskimi prizadevanji za podnebno nevtralnost, Merz poudarja, da določeni datumi, kot je leto 2035, niso realistični.

V skladu z evropsko uredbo iz leta 2023 je cilj do leta 2035 doseči 100-odstotno zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih. To pomeni, da bo prodaja novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem v EU postala preteklost. Kljub temu Merz opozarja, da je potreben celovit tehnološki napredek in ne zgolj doseganje rokov na papirju. Nemčija sicer beleži napredek na področju električne mobilnosti, a po mnenju Merza je potrebna določena mera prilagodljivosti.

Podpora iz avtomobilske industrije

Merzova stališča odseva tudi glavni izvršni direktor Volkswagna, Oliver Blume, ki pravi:

“Zavezani smo prehodu na električna vozila, vendar bomo potrebovali več časa. Vse politične napovedi o povečanju števila električnih vozil so bile preveč optimistične.”

Predsednica nemškega združenja avtomobilske industrije VDA, Hildegard Müller, izpostavlja pomembnost enotnosti Nemčije v pogajanjih na ravni EU in poziva k izboljšanju polnilne infrastrukture za električna vozila.

Izzivi in kritike

Prepoved prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem je tarča kritik že od njene predstavitve. Te kritike so se okrepile v zadnjem obdobju, saj evropska avtomobilska industrija doživlja težave. Povpraševanje po električnih vozilih je manjše od pričakovanega, konkurenca kitajskih proizvajalcev narašča, proizvajalce pa bremenijo tudi višje carine na uvoz v ZDA. Po podatkih svetovalnega podjetja Ernst & Young je nemški avtomobilski sektor lani izgubil več kot 50.000 delovnih mest, dodatna odpuščanja pa se zdijo neizogibna.

Zaključek

Nemški kancler Friedrich Merz in vodilni v avtomobilski industriji si prizadevajo za bolj realističen pristop k podnebni nevtralnosti, ki ne žrtvuje industrijskih temeljev države. Njihova prizadevanja bodo zagotovo vplivala na prihodnje pogovore na ravni EU.

 

Spletno uredništvo Toti Maribor