Mariborsko letališče, nekoč živahno križišče letalskih poti, se že več let bori z odsotnostjo rednih komercialnih poletov. Kljub pomanjkanju letalskih povezav pa država vlaga milijone v infrastrukturo letališča Edvarda Rusjana v upanju na boljšo prihodnost. Letos sta na njem pristali le dve potniški letali, kar postavlja pod vprašaj smiselnost teh investicij.
Nekoč je mariborsko letališče gostilo številne letalske družbe, med njimi VLM Airlines, Adria Airways in druge. Redne potniške linije so izginile leta 2018, kar je močno vplivalo na število letal, ki so pristala ali vzletela z letališča. Med letoma 2018 in 2024 se je število vzletov in pristankov gibalo med 9500 in 14.500, vendar je bil delež potniških letal minimalen.
Investicije v infrastrukturo
Država se kljub odsotnosti rednih poletov ne odpoveduje vlaganjem. Nedavna obnova strehe potniškega terminala je stala 741.550,29 evrov brez DDV. Poleg tega je v teku priprava dokumentacije za celovito prenovo terminala, ki bo še naprej zahtevala čas in denar.
Prizadevanja za povezovanje in razvoj
Ministrstvo za infrastrukturo si prizadeva privabiti letalske prevoznike v Maribor, vendar se letalske družbe soočajo z izzivi, kot sta omejeno povpraševanje in konkurenca bližnjih letališč. Kljub temu država načrtuje sprejetje državnega prostorskega načrta, ki bi omogočil razvoj letališča in gradnjo novih objektov.
Mariborsko letališče se sooča z izzivi zaradi svoje lege in konkurence velikih letališč. Kljub temu so upi na oživitev visoki, saj bi novi načrti lahko omogočili razvoj v smeri vzdrževanja letal in tovornega prometa.
Prihodnost mariborskega letališča
Kljub trenutnim izzivom država vidi potencial v mariborskem letališču. Investicije v infrastrukturo in prizadevanja za privabljanje prevoznikov ostajajo ključni cilji. Kljub vsemu je jasno, da bo potrebnih še več prizadevanj, da bi letališče oživelo in postalo pomemben člen v letalskem prometu Slovenije.










