Kriza s čipi začasno ustavlja proizvodnjo Volkswagna golfa

0

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen bo v sredo začasno prekinil proizvodnjo svojega znanega modela golf v tovarni Wolfsburg. Razlog za to odločitev je trenutna kriza s polprevodniškimi čipi, ki je posledica geopolitičnih trenj med Kitajsko, ZDA in Nizozemsko. Ta kriza ne vpliva le na Volkswagen, ampak ogroža celotno avtomobilsko industrijo in dodatne sektorje. Nemški časopis Bild je razkril, da bo ukrep začasne zaustavitve vplival tudi na druge proizvodne linije, kar bi lahko imelo dolgoročne posledice za industrijo.

Glavni razlog za skorajšnjo ustavitev proizvodnje v Volkswagnovi osrednji tovarni je prekinitev dobave čipov s strani podjetja Nexperia, ki ima sedež na Nizozemskem, vendar je v lasti kitajskega koncerna Wingtech. Ko je nizozemska vlada, pod pritiskom ZDA, prevzela nadzor nad podjetjem, je Kitajska kot odgovor prepovedala izvoz čipov iz svojih tovarn. Ker večina Volkswagnovih čipov prihaja prav iz Kitajske, je podjetje ostalo brez ključnih komponent za proizvodnjo.

Alternativni dobavitelji še niso certificirani, zato se proizvodnja modelov, kot so golf, tiguan, touran in tayron, v Wolfsburgu postopoma ustavlja. Bild navaja informacije treh neimenovanih virov, ki so seznanjeni z načrti vodstva, da se bo ustavitev proizvodnje postopoma razširila tudi na druge tovarne v Emdenu, Hannovru in Zwickauu.

Skrajšani delovnik in vpliv na zaposlene

Volkswagen se je že prej odločil za uvedbo skrajšanega delovnega časa v več svojih obratih. Po nekaterih ocenah bo kriza s čipi prizadela več deset tisoč zaposlenih v Nemčiji. Vodstvo podjetja sedaj pripravlja strategijo, ki bo proizvodnjo prilagodila glede na dobičkonosnost posameznih modelov. Najprej bodo prizadeti modeli znamke VW, sledi pa jim lahko tudi vpliv na znamke Audi, Seat in Cupra.

Širša kriza v nemški avtomobilski industriji

Težave, s katerimi se sooča Volkswagen, so del širših izzivov, s katerimi se sooča nemška avtomobilska industrija. V zadnjem letu je sektor izgubil več kot 50 tisoč delovnih mest, podjetja pa se borijo z visokimi stroški energije, zmanjšanjem povpraševanja po električnih vozilih in ostrimi konkurenti iz Kitajske. Elektrifikacija, ki naj bi bila rešitev za sektor, poteka počasneje od pričakovanj, investicije v nove platforme pa so drage in zamujajo.

Volkswagen je že napovedal, da bo proizvodnjo klasičnega golfa preselil v Mehiko do leta 2027, medtem ko bo električni golf (ID.golf) na ceste zapeljal šele proti koncu desetletja.

 

Spletno uredništvo Naša Ljubljana