Modna veriga C&A, ki sta jo leta 1841 na Nizozemskem ustanovila brata Clemens in August Brenninkmeijer, se sooča z resnimi izzivi. Podjetje je začelo obsežno prestrukturiranje, ki vključuje množično zapiranje trgovin po Evropi. Ali to pomeni začetek konca te evropske modne ikone?
C&A, v lasti nizozemsko-švicarsko-nemške družine Brenninkmeijer, preživlja turbulentno obdobje. V želji po prilagoditvi digitalni preobrazbi in zelenemu prehodu se je podjetje odločilo za prestrukturiranje poslovanja. Ključna vloga v tem procesu pripada Redevcu, investicijsko-nepremičninskemu podjetju, ki je prav tako v lasti družine Brenninkmeijer. Redevco skrbi za ločevanje lastništva nepremičnin od poslovanja C&A, kar omogoča družini, da še naprej zasluži z nepremičninami, medtem ko se C&A sooča s krizo.
V nekaterih državah, kot je Nemčija, je C&A že začel zmanjševati prodajne prostore ali jih deliti z drugimi najemniki, vključno s konkurenčnimi blagovnimi znamkami. Trgovina z modo predstavlja le tretjino poslovanja družine Brenninkmeijer, ostalo obsega nepremičnine in finance.
Vpliv sprememb na prihodnost C&A
Po odstopu Giny Boer, ki je bila štiri leta izvršna direktorica C&A, je vodenje podjetja ponovno prevzel dedič Edward Brenninkmeijer. Medtem ko družina prevzema vajeti, se mnogi sprašujejo, ali gre za poskus reševanja podjetja ali pa je to začetek konca znamenite modne verige.
Prestrukturiranje v Franciji in težave v Srbiji
Pod novim vodstvom je C&A začel obsežno prestrukturiranje v Franciji. Napovedali so zaprtje 24 od 100 trgovin in ukinitev 57 manjših prodajnih kotičkov znotraj supermarketov, kar bo vplivalo na do 324 zaposlenih. To je že osmi val odpuščanj v Franciji od leta 2016, pri čemer je delo izgubilo približno 800 ljudi. Prestrukturiranje naj bi izboljšalo konkurenčnost in zagotovilo prihodnost blagovne znamke na francoskem trgu, ki se sooča z upadom prodaje.
Poleg Francije so od leta 2017 v Španiji odpuščali delavce in zapirali trgovine, podobno se je zgodilo tudi na Portugalskem. Leta 2022 je C&A zapustil srbški trg zaradi očitkov o carinskih prevarah in tihotapljenju blaga iz Kitajske, kar je povzročilo škodo državnemu proračunu Srbije v višini približno 6 milijonov evrov. Podjetje trdi, da so storilci delovali izven uradnega nadzora, zlorabljajoč logo in carinski status C&A.
Priljubljena modna veriga C&A se znajde v primežu prestrukturiranja in zapiranja trgovin, kar sproža vprašanja o njenem obstoju na evropskem modnem trgu. Ali bodo spremembe v vodenju podjetja lahko zagotovile svetlo prihodnost ali pa je to začetek konca te legendarne blagovne znamke?
Spletno uredništvo










