Kitajska opušča subvencije za električna vozila: Nov strateški načrt

0

Kitajska se sooča z novim razvojnim izzivom, saj je prvič po več kot desetletju iz svojega petletnega razvojnega načrta izključila proizvodnjo električnih vozil. Ta odločitev prihaja v času, ko je trg prenasičen, pravijo analitiki. Električna vozila so v preteklih letih na kitajskem trgu hitro izpodrinila vozila z motorji na notranje izgorevanje.

Spremembe v strateških usmeritvah

V preteklih treh petletnih načrtih so bila “vozila na novo energijo”, vključno z električnimi avtomobili, priključnimi hibridi in vozili na gorivne celice, ključna za povečanje konkurenčnosti kitajske industrije. Ta sektor je prejemal znatne subvencije, kar je Kitajski omogočilo, da je postala vodilna na svetovnem trgu električnih vozil. Vendar je trg zdaj preplavljen s presežnimi zmogljivostmi in cenovnimi vojnami.

Trg brez subvencij

Izključitev električnih vozil iz strateškega seznama za obdobje 2023–2030 pomeni, da sektor ne bo več prejemal velikih subvencij, ki so jih doslej zagotavljale centralne in lokalne oblasti. Analitiki ocenjujejo, da bo Kitajska sedaj prepustila tržnim silam, da oblikujejo sektor, v katerem deluje več kot 150 proizvajalcev električnih vozil.

Nove prioritete v petletnem načrtu

V novem 15. petletnem načrtu, ki ga je sprejel centralni komite vladajoče komunistične partije, so med strateške panoge uvrščene kvantna tehnologija, bioproizvodnja, vodikova energija in jedrska fuzija. Te tehnologije naj bi poganjale prihodnjo gospodarsko rast.

Zaradi prenasičenosti domačega trga so se kitajski proizvajalci električnih avtomobilov usmerili na tuje trge. Njihova cenovno ugodna vozila so preplavila mednarodne trge, kar bi lahko v prihodnje omogočalo rast konkurenčnim proizvajalcem avtomobilov, saj se pričakuje zmanjšanje kitajskega izvoza.

Konec medpokrajinske konkurence

Kitajski predsednik Ši Džinping je ob predstavitvi novih načrtov opozoril na potrebo po bolj premišljenem pristopu k razvoju. Poudaril je, da je pomembno, da se izogibajo naglici pri vlaganju v iste nove produktivne sile, kot so umetna inteligenca, računalniška moč in električna vozila. Prejšnja konkurenca med pokrajinami je namreč povzročila zasičenost trga.

Ker bo proizvodnja in izvoz kitajskih električnih vozil verjetno upadla, bi lahko to odprlo nove priložnosti za druge proizvajalce na tujih trgih.

 

Spletno uredništvo Toti Maribor